fredag 29 mars 2013

En lyckolund ska jag ha...

En lyckolund är ett ställe i trädgården där man ska sitta och minnas alla lyckliga stunder man haft. Det fick jag veta när jag tittade på reprisen av Tinas trädgård som går på kanal 7 tidigt på vardagar - lagom till morgonfikat. Tina gjorde en liten pergola med klängväxter runt och en liten sittplats. Så tjusigt som i programmets trädgård med havsutsikt blir det inte hos mig - men jag har utsikt över en äng där det ibland går hästar eller kor och betar.

I ett av hennes tidigare program gjorde hon en rosenbåge av gamla armeringsjärn. Bakom boden står några såna - så det blir till att ta fram bultsaxen längre fram i vår.
I programmets lyckolund hade man köpt en färdig rund ställning i järn med ett litet torn som växterna kunde klättra på och som var så stor att man kunde sitta i. Men jag skulle tro att den är rätt dyr så jag får ta till fantasin i stället...  
Och här ska den ligga, det är sista platsen som har kvällssol i trädgården och så går vägen nedanför så då får man lite insynsskydd samtidigt.
Först får jag flytta på torkställningen. Helst vill jag ha klädstreck mellan två träd - det ser så mysigt ut - men det finns inga träd på rätt avstånd från varandra.
Vad tror ni om min lund? Ja, jag förstår att ni inte tycker att det ser så inbjudande ut idag. Men solen värmer på dagarna och det droppar från taken - så snart kan jag börja röja upp. Och det är roligt att ha planer.
Ha en bra Påsk!

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera