måndag 29 april 2013

Sockerdricksträdet har klarat sig

Jag har som pippi långstrump ett ihåligt träd på tomten som man kan gömma saker i. När vi hade kalas hängde vi läsk och godispåsar inuti trädet för barnen.
Varje vår blir jag lika förvånad att det gamla äppelträdet har klarat vintern - det är ju alldeles tom inuti. Den förra ägaren hade fyllt trädet med cement som jag tog bort för det kändes så onaturligt. Jag har läst att det var vanligt att man gjorde så förr men att det inte ska vara så bra för trädet.
Och äntligen kan man börja kratta - få bort det gamla vita gamla gräset. Det blir så fint och grönt på en gång och jag blir nästan manisk - ska bara ta en bit till och en bit till. Och på kvällen ligger jag helt utslagen i soffan med värkande armar.
Kan nog hoppa över att gå till gymmet i morgon.
Ha en bra valborg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar