onsdag 11 december 2013

Att välja tapeter


Även om köket på övervåningen inte är klart så har jag börjat planera nästa projekt - det är ett av rummen där uppe som ska tapetseras om. Rummet använder jag som gästrum och arbetsrum. 
Idag är det tegeltapet med gröna rankor på en av väggarna.Jag har sett att tegeltapeter är på väg att bli populära igen - men jag tycker nog inte om den i alla fall.
Och de tre andra väggarna är nästan ännu värre, de är tapetserade med en diffust beige tapet med lite struktur - riktigt hemsk! Jag har tänkt mig en blommig tapet, kanske ett gammalt mönster. I det här rummet där uppe kan man ta ut svängarna lite. Så vi får se hur blommigt det blir.
Sist jag valde tapet till mitt sovrum tog det en himla tid och jag lånade hem kataloger och funderade jättelänge. Men till sist blev det den här blåmönstrade tapeten, ett gammalt svenskt mönster.
Den är jag fortfarande nöjd med och har inte tröttnat på.
Så om det dröjer ett tag till nästa blogginlägg beror det på att jag är i färgaffären och bläddrar i tapetkataloger.
Kanske visar jag lite tapetprover framöver om jag har svårt att bestämma mig.
 Eller också slår jag till direkt, ibland kan man se på en gång vad som är rätt.
Återkommer!
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar