söndag 8 september 2013

Vad har jag gjort?

När jag fick hjälp av sonen igår att såga ut för glasrutorna i dörren till glasverandan säger han: "Här står man och sågar i originaldörren till en gammal skola. Undrar vad riktiga byggnadsvårdare skulle säga?"
Jag blev alldeles kall. Vad har jag gjort? Och försvarar mig lite lamt: "Jamen jag behöver ju ha en dörr så att det inte driver in snö på vintern och en massa löv när höststormarna kommer".
Men visst har han rätt. Det kändes i kroppen när sågklingan gick igång. Och jag vill ju verkligen försöka bevara så mycket som möjligt, det är ett stort ansvar att ta hand om en gammal skola.
Visar så småningom det färdiga resultatet. Om någon tycker att jag förstört en gammal dörr så får jag väl ta till ett ordspråk som man gör när man inte har något bättre att komma med. Kanske "ändamålet helgar medlen" eller "nöden har ingen lag".
Och så finns det en hel del gamla dörrar kvar som jag lovar att inte förstöra.
Ha en bra söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar