torsdag 28 februari 2013

Liten förändring i torsdagstemat

En ny musmatta är verkligen ingen stor förändring. Men med en look som matchar koppen fick arbetsplatsen i alla fall ett litet lyft. Musmattan köpte jag på Granit, den är grå och det fiffiga är att man kan lägga in olika bilder. Min tanke är att den ska bli prickig men idag fick ränderna matcha koppen.
Hade trott att jag skulle kunna ta premiärfikat i växthuset men vädret - som har varit så fint med sol och takdropp de sista dagarna - blev plötsligt grått. Och växthuset ser inte så inbjudande ut - där behövs en rejäl vårstädning.
Sixten hoppar upp och övervakar mitt skrivande - han kanske undrar om jag skriver nåt om honom - så då får jag väl göra det.
Han och Wilma är verkligen lustiga. Varje gång Sixten kommer in springer Wilma till klädkammaren och gömmer sig. Och det gäller att dörren är öppen så att hon kan gå in - annars står hon och gnäller. Det verkar som om hon tänker att garderoben är hennes och det sista av sitt gamla revir som det gäller att försvara. Och Sixten stryker omkring utanför men vågar inte gå in.
Barnbarnet säger att Wilma har en koja i klädkammaren. Kanske det - vem vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar