onsdag 27 november 2013

Inga nymodigheter...

.
...när jag börjar förbereda advent. Snarare antikt. Det finns väldigt mycket roligt i affärerna som man kan göra fint med inför advent, men när jag har tagit fram alla ljusstakar och stjärnor jag har brukar det inte få plats med nåt mer.
Den bruna ljusstaken fanns i mitt föräldrahem så länge jag kan minnas. Då hade vi bara en elljusstake och inte som nu när det ofta lyser varje fönster.
Den röda ljusstaken köpte mamma någon gång på 60-talet skulle jag tro.
Ja som ni kan se lyser dom inte - och nu följer det vanliga letandet efter småglödlampor. Jag minns att jag köpte en massa förra året - men var är dom?
Förhoppningsvis kan jag återkomma med en mer stämningsfull bild innan helgen.
Ha en bra onsdag!
 
 

1 kommentar:

  1. Lycka till med letandet av lampor till dina anrika adventsljusstakar! Och adventsförberedelser tycker även jag om även om letande av försvunna ting kan vara frustrerande.

    SvaraRadera