tisdag 12 november 2013

Tjockt med färg...

...som måste bort. Nu har jag satt igång med köket på övervåningen. Två väggar med panel återstår att renskrapa och det är ett riktigt slitjobb som känns i handlederna. 
Man får ta i ordentligt...
...för att det ska bli så här.
Och speedheatern går bokstavligen varm - en investering som man varit tacksam för många gånger.
Det är nåt visst men så här rejäla renoveringsprojekt - även om det känns motigt innan man kommer igång.
Lusten att fixa infinner sig alltid för min del när sista trädgårdsmöbeln är inställd och vattentunnorna tömda - då kan man i lugn och ro flytta fokus inomhus.


Och jag ser verkligen fram emot att övervåningen ska bli klar. Köket ska jag behålla - det kan vara bra för mina hobbyprojekt. Eftersom köket där nere inte är så stort kan det ibland vara bra att ha lite större plats - som när man ska göra palt.
Ja då är det bäst att sätta igång - ute ösregnar det så hundpromenaden blev väldigt kort.
Ha det gott/Birgitta 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar