lördag 2 november 2013

Inte picknick....

.
..men garn och stickor blir det i min picknick-korg som jag hittade på loppis för ett par tior. Det är praktiskt med ett antal mindre korgar om man har flera projekt på gång och bra med lock så att man kan ställa undan eller stapla på varandra.
Nu är det länge sedan jag hade några stick-projekt på gång - jag som stickade så mycket i min ungdom - men nu har jag varit och botaniserat bland mina restgarner.
Och så blir man ju inspirerad av andra bloggar, så nu har jag både en sjal och en mössa på gång.
Via bloggen deSigne hittade jag till en bra beskrivning på en sjal av Malin Bohm som du hittar HÄR. Mina restgarner kommer nog att räcka till flera sjalar - visar resultaten längre fram. Men vänta er inte för mycket, jag har nog inte virkat på 30 år.
Ha en bra helg/Birgitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar