onsdag 10 juli 2013

Hög tid att renovera fönster

Eftersom fönsterna ska tas bort måste det göras under sommaren. Och nu går det fort, snart är det höststormar och kallt på nätterna. Jag minns en vår när jag renoverade fönsterna i vardagsrummet och var alltför optimistisk när det gäller vädret - jag höll på att frysa ihjäl innan det var klart. Jag har bara ett fönster kvar i bottenvåningen och ett i takkumpan på övervåningen. Sen ska alla fönster i skolan också renoveras.
Som tur var investerade vi i en kittlampa på ett tidigt stadium och den har jag haft stor nytta av. Om man inte vill köpa en kan man hyra. Lampan blir lagomt varm för att smälta kittet men inte så varm att fönstret spricker. Och det gäller att vara väldigt försiktig med de gamla glasen som är tunna och sköra. Och eftersom de handblåsta glasen är så vackra blir man jätteledsen om de spricker.
Och jag får samsas i den gamla gympasalen i skolan med ett nyproducerat platsbyggt kök som tillverkats i snickeriet och nu ska målas och monteras under nästa vecka.
Ha det gott och håll tummarna så att inte glaset spricker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar