lördag 27 juli 2013

Med fönsterna går det sådär

Det är för varmt! Och varmare blir det när man står och jobbar med kittlampa och värmepistol. Men jag kan ju inte ha dom fula myggfönsterna inne hela sommaren.
Och så gick två små rutor sönder förstås när jag skulle ta bort kittet! Så nu måste jag vänta på att dom ska bli klara hos glasmästaren. Jag måste erkänna att jag inte är något proffs på att renovera fönster. Att måla har jag inga problem med men kittning och sånt är svårt och kräver mer träning för min del. Och så är dom gamla fina glasen så sköra! Jag beställde kulturglas för att dom inte ska skilja sig så mycket från resten av fönsterna. Det känns verkligen meningsfullt att renovera de gamla fönsterna som alla finns kvar i originalskick både i skolan och lärarbostaden - inte ett enda fönster har bytts ut.
Däremot har jag satt in ett nytt fönster i mitt kök till höger om ytterdörren där det inte fanns något fönster tidigare - sonen tillverkade en exakt kopia av de övriga fönsterna. Det är den enda förändring som vi gjort i fasaden. Och det blev en klar förbättring för köket som blev mycket ljusare.
Ha det gott och njut av sommarvärmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar