måndag 29 juli 2013

Måste hitta gammal pardörr!

Man vet ju hur fort det går och den här vintern vill jag ha en dörr till verandan så att det inte blir som förra året! Glasverandan var det sista projekt som jag och sonen genomförde tillsammans och som jag berättade om när bloggen var nystartad. Meningen var att han skulle tillverka en pardörr i samma stil som verandan i övrigt och med likadan spröjs.
Nu blev det ju inte så.
Och i snickeriet är det full fart och leveranstider som ska hållas så min yngre son hinner inte göra någon dörr. Men jag tycker faktiskt att man skulle kunna sätta in en gammal pardörr. Jag tror att det bästa vore om glaspartiet i dörren skiljer sig rätt mycket från verandans fönster. Det är nog sämre med en snarlik spröjs som bara skiljer sig lite, då ser det nog konstigt ut. Ska det vara liknande fönster måste det vara exakt lika så att spröjsen kommer på samma höjd. Eller vad tror ni?
Nu gäller det bara att hitta den! Har inte letat så länge men det verkar som om de försvinner rätt snabbt. Och här i Stockholmstrakten är de också dyrare har jag en känsla av. Så man kanske får ta en tur ut i landet - kan ju vara trevligt så här på sommaren. Nån som har tips på var man kan fynda på rimligt avstånd från Värmdö? 
Eller som har en gammal fin pardörr som bara står och skräpar?
Ha en bra måndagkväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar