lördag 18 januari 2014

Men så var det taket

Idag när lusten att renovera infann sig och jag tänkte ge mig på tapeterna i ena rummet på övervåningen som jag berättat om tidigare började jag titta lite närmare på taket. Och det ser ju verkligen inte roligt ut!
Det är en form av skivor som var vanligt att man satte i tak på 50- eller 60-talet. Försökte kika vad det kunde vara för tak under men det var svårt att se. I bottenvåningen är det vävspända tak i rummen och för övrigt panel. Måste försöka ta upp en lucka i ett hörn av taket för att se vad som är under.
Och jag som var så laddad att sätta igång med att riva ner tapeter. Aldrig är något så enkelt som man tänkt - men för att inte ångra mig sen måste jag nog göra nåt åt taket först.
 
Ha en bra helg!

1 kommentar:

  1. Låter klokt att undersöka hur taket ser ut innan du sätter igång. Det är klurigt det där med gamla hus. Många händer som har knåpat på huset genom åren och det kan verkligen bli spännande att lyfta på tapeter, bjälkar och tak för att se vad som finns under.

    Vilken vacker kakelugn!

    Sköt om dig och ha en fin helg Birgitta!

    Varm kram
    Lotta

    SvaraRadera