söndag 13 juli 2014

Växer överallt

De här lila blommorna som jag inte vet namnet på växer lite här och där över hela tomten - vid den gamla eldningstunnan,
och vid klätterrosen på husgaveln där den nästan tar över.
Och i år upptäckte jag att det finns vita också.
Jag är lite kluven till blommorna men försöker vara lite mer uppskattande för jag tycker om den lite vildvuxna typen av trädgård.
Och det är nog tur att det blommar lite vilt för i rabatterna är det inte alls så prunkande som jag hade hoppats.

Ha en bra sommarsöndag!

1 kommentar:

  1. Det är spännande det där med växtlighet som bara har bestämt sig för att de ska få ta plats. Jag har själv en vildros som vägrar att utplånas så jag har helt accepterat att den får vara där den är. ;) Jag är inte det minsta säker men dina vita och lila blommor liknar malva. Men är som sagt inte säker. Fina är de iallafall. :)

    Ha det gott Birgitta!

    Kram Charlie

    SvaraRadera