lördag 20 september 2014

Röda, gula och gröna


Nu mognar tomaterna snabbt i söderfönstret.
Jag brukar plocka in tomaterna när de är gula - annars är det risk att dom ramlar ner. Och inne blir de sedan röda på någon dag.
Men snart kanske det blir frost och då måste alla tomater in - och var ska jag lägga dom? Det är massor.
Det är två sorter körsbärstomater, en sort är höga (Gardeners Delight) och måste bindas upp och den andra sorten heter Tiny Tim och behöver bara ett mindre stöd. Den första sorten ger otroligt mycket tomater och är friska och goda.
Så det är bara att leta efter recept som innehåller tomater och ge bort till vänner och bekanta.

Ha en bra lördagkväll!

1 kommentar:

  1. Mmm, vilken lycka! Tomater som är så galet gott. De är som godis och jag kan inte låta bli att ta en runda till tomatplantorna och äta av hjärtans lust så länge de bärfrukt. Sedan gör jag som du, plockar in dem och låter dem mogna i våra fönster. :)

    Njut av allt det goda och ha det riktigt gott Birgitta. Och tack för dina fina ord hos mig. Jag blir så glad.

    Kram Charlie

    SvaraRadera