måndag 23 november 2015

Flera krav ska uppfyllas

- det får inte vara för brett, det ska gå att fälla ut och benen får inte sitta ute i hörnen - då blir det svårt att ta sig in i kökssoffan.
Jag talar alltså om ett nytt - eller antagligen begagnat - köksbord som fler personer än idag kan sitta runt.
Som ni ser har jag ganska gott om plats i köket - men det gäller inte matplatsen. När vi är fler än 4 som ska äta eller fika blir det väldigt trångt runt bordet.
Därför vill jag ha tag på ett bord som går att fälla ut mot diskbänken till - där man lätt kan sätta in några extra stolar.
Det är anledningen till att jag kanske skippar tanken på en köksö. Som ni ser har jag ställt tillbaka det lilla svarta bordet som jag testade som köksö i förra inlägget. Tack för era goda råd förresten, det är alltid kul att höra lite olika åsikter.
Så nu inriktar jag mig i första hand på att få tag i rätt bord - inte helt lätt har jag en känsla av.

1 kommentar:

  1. Kanske ett specialbyggt som passar just ditt kök kan vara något Birgitta? Så att du får det precis som du vill ha det. Eller så bara springer du på det rätta bordet en dag. Vi fick vårt köksbord till skänks för några år sedan och i en hel massa år stod det bara undangömt i ett förvaringsutrymme tills jag en dag kom att tänka på det där bordet. Fram med slipmaskinen och vips hade det där gamla bordet blivit ett helt ljuvligt köksbord som jag nu älskar och inte vill vara utan. Vi behövde bara lite tid att finna varandra. ;)

    Jag hoppas du finner ditt bord Birgitta. Ta hand om dig kära du.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera