onsdag 17 juli 2013

Det blev djungel - igen

Jag tyckte att jag hade planterat tomatplantorna i växthuset så glest i år att det inte skulle bli den där djungelkänslan igen. Och hur bra gick det? Jag vet inte hur långt ifrån varandra jag ska plantera de små ynkliga tomatplantorna för att de inte ska ta över växthuset helt. Nu har jag bilderna här på bloggen så jag hoppas att jag tittar på dom innan jag planterar tomater nästa år.
Och gott om tomater borde det bli så småningom men än så länge är det bara blommor. Vad ska man då göra med alla tomater annat än äta så mycket man kan? Jag är inte road av att sylta och lägga in, men förra året läste jag att man kan frysa tomater. Och det funkade jättebra! Det är bara att lägga dom i fryspåsar och sen kan man ta fram och spola dom med varmt vatten eller lägga direkt i grytor.
Ha det gott och njut av sommarvärmen!

1 kommentar:

  1. Wow vilka mängder !!! Tomater som är så gott :))) Ha det bra. Kram Anna

    SvaraRadera