fredag 10 maj 2013

Värsta snabbväxaren...


... det här måste väl ändå vara rekord när det gäller att växa upp och blomma. Blommorna heter kejsarkronor och fanns här när vi flyttade hit. Första året hoppade jag till när jag för första gången plötsligt fick se ett gäng fullt utslagna praktfulla röda blommor. Och det är inte konstigt att jag hade missat deras uppväxt - den går på drygt en vecka.

Den här bilden tog jag den 26 april - alltså för två veckor sedan (stenfoten till soluret är 70 cm).
Ha en bra helg och njut av den härliga årstiden!

2 kommentarer:

  1. Så fina och vilken snabbväxare. Min mamma har sådana och jag brukar alltid beundra dess vackra blommor. Det går sannerligen fort i naturen nu. Nästan så att det är svårt att hänga med i svängarna.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilket häftigt hus! Kommer absolut att titta in igen och följa arbetet.

      Radera