söndag 11 augusti 2013

En himla praktisk present

För något år sedan fick jag en present som jag har haft jättemycket nytta av. Jag är väldigt noga med att sköta den så att den är intakt. Om nån lånar något från väskan bevakar jag att det läggs tillbaka på rätt plats snarast. För det är bara när den är helt komplett som den är så himla bra att ha. Jag vet precis vad som finns där och behöver inte springa runt och leta.

I mina andra lådor och ställen där jag har verktyg har det en förmåga att aldrig finnas just det man letar efter. Om man ska ha en spårskruvmejsel så finns det bara fem stjärnskruvmejslar osv. Det fiffiga är att alla verktyg är rosa - en färg som skiljer dom från alla andra verktyg - så det är lätt att se vilka som hör till väskan. Och de manliga personerna i huset verkar tycka att det är en lite pinsam färg så jag får oftast ha den ifred.
Men den rosa lilla sjaletten har jag inte använt än - kanske jag kommer på något att ha den till också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar