torsdag 14 november 2013

Behöver nog lite hjälp...

... för nån murare är jag inte - och inte någon av mina närstående heller.
Jag inser att det är ett litet jobb som hantverkare - fullt förståeligt - inte är så pigga på. Funderar på att ringa till någon av de olika företag som ordnar jobb för pensionärer - Seniorpolen, Veterankraft osv.
Anledningen till att det revs var i samband med att murstocken renoverades det första året vi bodde här. Då knackades det upp hål lite här och där i huset.
Och sen har det stått så här. Under det första året vi bodde här använde vi köket under tiden som köket där nere renoverades. Då eldades det flitigt i spísen - det var under vinterhalvåret.
Köket där uppe är egentligen väldigt mysigt med utsikt mot skolan från köksbordet vid fönstret. Nu har jag alltså tagit tag i renoveringen av övervåningen och är verkligen sugen på att kunna använda spisen igen.
Kanske kan jag hålla till där uppe med julbaket?
 

1 kommentar:

  1. Testat typ http://bramurare.se ? På det sättet så får flera olika firmor som sysslar med murarbete titta på det och återkomma med prisförslag/offert

    SvaraRadera