tisdag 1 januari 2013

Gott Nytt År - nu är det vår!

Är det på riktigt?...nä bara på låtsas
 
Men man skulle kunna tro det - det droppar från taken och snart har all snö töat bort. Som ni märker försöker jag se positivt på att all den fina snön håller på att försvinna och det ser smutsigt och tråkigt ut.

Hönorna verkar i alla fall tycka att det är vår - de har börjat lägga mer ägg. Det är nog ljuset som gör det , har ju gått två veckor sedan det vände mot ljusare tider.

Mitt första bloggår blev kort - en månad. Jag hade trott att jag bara skulle berätta om renoveringen av mina hus - men naturen stod för många inlägg. Det var snöstormar, strömavbrott, mitt fina gamla körsbärsträd som knäcktes av snön, hönsgården som höll på att rasa och rådjuret med det brutna benet som bosatte sig här och så julen förstås.

Men nu hoppas jag att naturen håller sig lugn så att jag kan koncentrera mig på mina renoverings- och inredningsprojekt.

Ett riktigt Gott Nytt År till er alla!
Jag blir glad om ni fortsätter att titta in till mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar