måndag 14 januari 2013

Måste göra något normalt.....

...och fönstret blir mindre och mindre rött
 När tillvaron är fylld av sorg kan det vara en tröst att göra något så vanligt och rofyllt som att flytta om blommor i ett fönster. Det är något med växter - jag förstår att trädgårdsskötsel till och med kan används som en terapi. Den här våren och sommaren kommer jag att tillbringa mycket tid i min trädgård - det känner jag redan nu.
I morgon är det tulpanens dag men mina fina lökar som jag fått av snälla grannar och Helen som var här och gjorde reportage för Lantliv ger också lite vårkänsla. Och allt eftersom jag flyttar och fotar blir det röda inslaget mindre och mindre.
Ha en bra tulpanens dag!

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera