tisdag 25 december 2012

En egen bambi på min gård....

...samtidigt som Kalle Anka visas i skymningen på julaftonen kommer det skadade rådjuret som jag skrev om tidigare och äter av det hö vi lagt ut.
 
Men helst äter han fågelfrö - notan för fågelmaten blir stor i år - men det bjuder vi så gärna på. Så här på julen känner man extra för alla djur. Det är nog de gamla sagorna om djur och allehanda varelser som dyker upp i den magiska julnatten.
Det haltande rådjuret verkar hålla sig här omkring och kommer hit och äter flera gånger om dagen. Jag tror att han har det jobbigt med all snö som kommit - det verkar som han haltar mer nu.
Men han blir mer och mer van vid oss - förut ville jag helst inte gå ut och störa honom när han var här och åt, det såg så jobbigt ut när han måste halta iväg. Helst skulle man vilja bygga ett hus till honom - som Ior i Nalle Puh har. Men jag är tveksam till att han skulle uppskatta det - jag får nöja mig med att ge honom mat.
När jag går ut för att ge hönorna lite skinka och andra rester är han borta. Hoppas att han har det bra - synd att han är så ensam.
Var rädda om er och ha en bra Juldag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv