söndag 16 december 2012

Julklapp med vårkänsla

Begav mig till Gustavsbergs hamn för att handla julklappar. Skönt att slippa åka in till Stockholm och trängas. I hamnen blir det fler och fler butiker - förutom porslinsmuseet med shop finns det ett par antikaffärer och outletbutiker. I den lilla roliga No 22 Inredning & Design hittade jag den söta hinken som blir en julklapp till mig själv - mest för att den ger en försmak av våren - tänk er den med lavendel i!

Jo det blev fler julklappar - men dom kan jag ju inte visa. En av mina favoritaffärer, där det är lätt att hitta presenter, är Butik Gerbera som har fullt med den färgglada keramiken. Om man är intresserad av designprylar ska man bege sig till Denny´s Home som ligger lite längre ut på Värmdö vid Mölnvik.

Jag hade tänkt hinna göra ett besök på Ostmakeriet på Rindö - som ligger på andra sidan farleden här intill - men vädret var inte inspirerande för att åka färja. Där tillverkar man jättegoda ostar och har en trevlig liten servering. Men det får bli nästa helg.

Ha en bra tredje advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv