torsdag 20 december 2012

När Ernst "känner jul i varje fiber"....

...börjar det nästan bli lite för mycket och jag längtar efter gula tulpaner och frökataloger.
 
För gult är definitivt en färg som inte förekommer i december. Vitt finns det däremot gott om numera till julen och inte bara röda blommer - har alltid älskat vita blommor. Är sugen på vita hyacinter men min särbo har astma. Han säger oxå att han är allergisk mot julgranen men det tror jag vad jag vill om - det säger han nog för att han inte är förtjust i julen över huvud taget. Finns det fler män än Ernst som älskar julen?
Men all snö och tanken på min lilla familj som kommer till julen värmer så visst känns det mysigt att pyssla på lite till. Ska ut och leta rätt på en liten gran och sätta i en korg som Ernst gjorde...

Men först en fika med den nya frökatalogen som kom med posten idag - den kom faktiskt EFTER att jag hade skrivit det här, Det kändes nästan lite kusligt eftersom jag gick raka vägen från datorn till brevlådan. Kan det vara så att det här är en magisk blogg där man kan önska sig saker!?

Ha det bra med julstöket hälsar Birgitta i sitt Hus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv